15 pont hamisság, 15 pont valóság
2015.06.01. 18:49
Címkék: politika közélet gazdaság infláció valóság propaganda nyugdíjak IMF Orbán EU rezsicsökkentés gyermekéhezés De mit mond Bokros? ötéves értékelő
39 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
grafoguru 2015.06.01. 19:52:10
Mi lenne, ha azzal foglalkoznál, amit írt? Cáfold meg, alátámasztott érvekkel. (A "büdös libsibolsikomcsi"-t zárjuk ki, mint ész érv, jó?)
Parajpuding 2015.06.01. 19:53:59
jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.06.01. 20:39:18
Ha valami jó történik, akkor jókor voltunk, jó helyen. Ha valami rossz, akkor "orbánahibás". Vaslogika :)
"2. Nyugdíjak értéknövekedésére büszke a kormányzat - Medgyessy Péter is az volt, amikor 13 évvel ezelőtt bevezette a 13. havi nyugdíjat. Láttuk, hova vezetett a fedezetlen költekezés. Most is ugyanoda fog."
Az igazi jós. Amúgy semmi gond, akkor ki lehet mondani: a MOMA nem támogatja a nyugdíjak értéknövelését. Nem gáz. Vállalni kell.
"3. Mindenféle adóteher csökken, állítja a miniszterelnök. Ez már részben hazugság, másrészt a csökkentések, mentességek egyértelműen és kizárólag a magas jövedelműeknek kedveznek, miközben drámai sebességgel nő a szegénység."
"...egyértelműen és kizárólag..."? Csak így? Semmi bizonyíték? Drámai sebességgel? Ez egy konkrét érték?
"4. A rezsicsökkentés rövid távon adott valamit a családoknak, de veszteségbe kergette a közművállalatokat, amelyik felélik tőkéjüket, elbocsátják dolgozóikat és elhalasztják a beruházásokat. Lassanként kivonulnak a magyar gazdaságból."
Mennyi dolgozót bocsájtottak el pontosan? Amúgy meg kivonulnak? Miért? Mindegyik nemzetközi kézen volt? Egy demokratikus piacon nem voltak hazai szereplők? Nohát...
"5. Az óvodáskorú magyar gyerekek 90%-a háromszor ingyen étkezik. Ez akkor sem igaz, ha a cigány gyerekeket kizárjuk a magyarságból. Sajnos az óvodáskorú gyerekeknek mindössze kétharmada jár óvodába, a szülők pedig sokszor még a vécépapírt is kénytelenek bevinni."
A szöveg valóban félreérthető, de érdekes módon mindenki helyesen értette, BL-on kívül..."...szülők pedig sokszor még a vécépapírt is kénytelenek bevinni..." Ahamm...Az a bizonyos több ezer eset. Vagy száz? Vagy tíz?
"6. Multik és a bankok végre részt vesznek a közteherviselésben, állítja a kormányfő. Ha csak tisztességesen kellene adózniuk, akkor valóban így lenne. De mivel tisztességtelen terhek tömkelegével agyonnyomja őket a kormány, ezért a bankok inkább nem hiteleznek."
A közteherviselés része a hitelezés? Mert ha nem, akkor nincs igazán logikai kapcsolat a részek között. Miért tisztességtelen a különadó? Mindig tisztességes amit a bankok tesznek?
"7. Államunk igazságot szolgáltatott a bankok megkárosított ügyfeleinek. Némi túlzás kívánatosnak feltüntetni azt az állapotot, amikor a bankok nem hiteleznek, nincsenek beruházások, megszűnt a jogbiztonság és terjed a nemfizetés kultúrája, az állami által törvényesített rablás, a magántulajdon lábbal tiprása, a korrupció."
Demagóg, megalapozatlan, ráadásul nem is összefüggő állítások. Szép! :)
jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.06.01. 20:40:00
Az Orbán kormány 4 évéből 3-ban növekedés volt, de az ellenzék szerint mindegyik egyszeri, kivételes jelenség volt. És ez lesz a 2015-ös évvel is :)
"9. 23 éve a legtöbb ember dolgozik - igen, közmunkásként és külföldön."
Ezek szerint külföldön dolgozni nem érték. Wow...Amúgy meg az összes munkavállaló vagy közmunkás, vagy külföldön dolgozik? Eleve ilyen hülyén akart fogalmazni BL?
"10. Keresztény alaptörvényünk védi a családot. Bár ne védené annyira. A mélyen katolikus írek most szavazták meg kétharmaddal a homoszexuálisok egyenjogúságát!"
És most már ők a 19. ország a világon, ahol elismerik a melegházasságot! Ha a többség számít, akkor még vannak páran, akik nem...
"11. Felére csökkentettük a politikusok számát - kizárólag az Országgyűlésben. Az önkormányzati testületi tagok, közigazgatási főtisztviselők, államititkárok, kormányhivatali dolgozók száma robbanásszerűen megnövekedett."
Utóbbiakból az államtitkárok minősülnek igazán politikusnak, de mindegy is... :) Hiszen az eredeti szöveget csak BL nem érti... :)
"12. 3500-zal nőtt a rendőrök létszáma. A bűnüldözés, a megelőzés, az életvédelem és a nyomozás cseppet sem lett hatékonyabb."
A MOMA szerint a rendőrség szarul működik. Hangosan ki kell jelenteni, nem gond! :) Igaz a statisztikák szerint tényleg hatékonyabb lett, de mit számít ez, egy hazug elemzésben? :)
"13. Budapest buszparkja teljesen lecserélődött - száz százalékig a "hanyatló nyugat" adófizetőinek pénzéből."
100%-ig? Azért na. Amúgy meg, a "hanyatló nyugat" kifejezést, csak BL elvtársai használják :)
"14. Nemzetközi sikerek - tessék legalább egyet mondani! 50 éve nem volt ilyen mélyen hazánk nemzetközi tekintélye."
Ez egy objektív tény? :) Amúgy a zsidókat is mindenki szidni szokta. Ezek szerint a többségnek van igaza?
"15. Unortodox gazdaságpolitika nemzetközi elismerése az IMF, az EU és a hitelminősítők részéről egyaránt. Hát nem. A görög csőd fényében kizárólag annak örül a külföld, hogy nálunk a pénzügyi egyensúly némileg javult. Igen, beruházások és munkahely híján a halott gazdaság tovább nem adósodik el."
Beruházások vannak, munkahelyek vannak, és van egy károgó, vén f...fickó, akinek savanyú a szőlő..Na, und?
zsa63 2015.06.01. 21:25:25
Talán a számokra, a tényekre kéne figyelni és nem arra, hogy ki beszél! Orbánt a fanok szeretik, akármekkora ökörséget beszél. Bokrost nem szeretik, még ha igazat is mond.
A levét meg majd mi isszuk meg, mert a nemzetgazdaság az nem egy szekta hitelvére épül, hanem komoly tudomány. Persze abban az országban ahol a szakértelem szitokszóvá lett, mert a portások és vagyonőrök vették kezükbe az irányítást, ott ne is csodálkozzunk az eredményen.
különvélemény2 2015.06.01. 21:33:16
Bocs, de te akkor hiper jövedelmű vagy.
Bár a liberós rabszolgatartó társadalmakban mindenki magas jövedelmű, aki a minimálbérnél többet keres, a magadfajta "szakemberek" szerint.
De nem baj, majd egy másik posztban leírod, hogy a középosztály leépül, ami pont az ellentetje az előzőnek, bár a tények sé ellentmondások soha sem zavarták a liberósokat.
"A rezsicsökkentés rövid távon adott valamit a családoknak, de veszteségbe kergette a közművállalatokat"
Emlékszel az első fidesz kormány alatt a fidesz közölte a MOL-lal, hogy ha nem tetszik az alacsony ár, adja el a gázüzletágat az államnak, akkor a MOL azt mondta, ezt így nem lehet leválasztani.
Pár év múlva a maszop alatt már el akarta adni az oroszoknak, igaz, a maszop 3x-osára emelte közben a gázárat.
"a szülők pedig sokszor még a vécépapírt is kénytelenek bevinni."
Ez még a kurvagizda ELTE-n is így van, tehát ismét nagyot mondtál. Minden csak úgy működik, ahogy nem lopják szét.
"ezért a bankok inkább nem hiteleznek"
Egyrészt nem csak nálunk nem hiteleznek, másrészt azért nem, mert derivatívákból, spekulációkból lazán megélnek. Miattatok volt a válság is, csak elhagytad a cavintont valahol útközben.
"száz százalékig a "hanyatló nyugat" adófizetőinek pénzéből"
Sajnos az "emúthuszonévben" még ez sem sikerült, inkább örülnél, hogy fejlődés van.
Az EU támogatás vs EU miatti veszteség vitát meg folytasd le egy globalizáció ellenes közgazdász prof. haveroddal, mert nekem úgy sem hinnél.
A többi pontban vagy egyetértek, vagy érdektelen demagógiának gondolom, nagyjából fele-fele arányban, oszd be.
különvélemény2 2015.06.01. 21:53:16
Az igazmondás nagyon kevés.
Igaz, hogy Mo-n sok a szegény, csúsztatás, hogy ez a fidesz miatt van.
Igaz, hogy az infláció összetett dolog, hazugság, hogy a fidesz nem tehet róla, lást hús áfa csökkentések, rezsicsökkentés.
Igaz lehet, hogy az óvodások csak 2/3-a jár óvodába, a "sajnos" egy csúsztatás, mert sokan direkt nem járatják óvodába a gyermeküket.
"23 éve a legtöbb ember dolgozik - igen, közmunkásként és külföldön."
Az első rész igaz, a második hazugság, aki külföldön dolgozik, az nincs a statisztikában.
stb...
illaim 2015.06.01. 22:13:00
gazdasági helyzetéről! Az első kérdésedre, szarul!
Azt azért nem elfelejteni, hogy a háromszoros bóvli az Orbán kormány "érdeme" felértékelésről meg szó sincs,
csak a távlati reményeken javítottak egy kicsit!
Politikai ellenszél? Magadnál vagy? A Fidesz az EPP tagja, aki többségben van! Miről hablatyolsz öcsi?
A gazdasági bizonytalanságot a 2/3 szavaztátok meg, a visszamenőleges hatályú törvényekkel! Szóval azt az ellenszelet a kormány meg a Fideszes többség keltette saját magának! Az utolsó mondatod meg világosan kifejezi az öntelt gőgős, de alapjaiban sötét és tudatlan formádat! Ja, és ha lemaradtál volna róla, megjelent a cseh és a lengyel gazdasági adat! Még dobogósak sem vagyunk az EU-ban! A hazai GDP értékben még meg sem közelítette a 2008 évi szintet! Na b+ erre varrjál gombot!
különvélemény2 2015.06.01. 22:19:08
ROFL fingod sincs a minősítésekről.
Tovább nem is olvaslak, bocs...
zsa63 2015.06.01. 22:30:15
Az ország nagyon rossz bőrben van, az óvodás korú gyerekek jó része nem azért nem jár óvodába, mert nincs kedve, hanem mert nem tudja a szülő finanszírozni. Ahogy az éhező gyerekek sem azért éheznek, mert egyszerűen nem akarnak enni ('Á'lá fidesznyik magyarázat), hanem mert közel 400 ezer gyereknek nem jut(!) napi betevő.
Ahogy a Horthy rendszer néhány százezres kivételezettje (lásd háború előtti magyar filmek) azt hihették, hogy ez egy kánaán - miközben a nyomor fellegvára voltunk - úgy talán ki kéne egy kicsit nézni a kegyelt státusból, és mondjuk beszélni csak egy vállalkozóval (nem a lopócsalóhazudó terepjárós mészárszékes félékre gondolok), hogy mennyire lehetetlen rendszer ez az orbáni... És nem a 25 év tehet róla, csak az 5...
Persze akit azért fizetnek, hogy terjessze az igét, hát... ott nincs mit tenni.
A tények - a valódi tények, és nem a rózsaszín ceruzával átírtak - na azok valóban makacs dolgok!
DocBulywood 2015.06.01. 22:55:48
"Az első rész igaz, a második hazugság, aki külföldön dolgozik, az nincs a statisztikában."
Akkor valaki magyarázza már meg, ha hazánk lakossága 10 millió fő, és 350e ember Londonban, 250e ember meg másutt telepedett le, akkor pontosan most mennyi is hazánk lakossága?
Csak azért kérdezem, mert ha kivonjuk mondjuk a külföldön dolgozó 500-600e embert, akkor annyival kevesebbnek kell itthon munkát adni, tehát tényleg csökkent itthon a munkanélküliség.
Na de ha itthon lennének, akkor a közmunkával kikozmetikázott 7-8% rögtön a duplája lenne...
illaim 2015.06.01. 23:13:55
De ahogy az érvrendszeredet nézem, szóval az a meglátásom, hogy te is mint a többi ánusznyalogató,
csak kiöregedtél az óvoda középső csoportjából, és nem kinőttél belőle.
Lajos Csánó 2015.06.02. 06:19:54
wolves84lb 2015.06.02. 07:24:07
wolves84lb 2015.06.02. 07:25:38
Ezt honnan szedted, te, szabad szövegértelmezés élharcosa, te...igen, érték, annak és a családjának, aki megteszi. De hogy a kormányod mit tett ezért, azt inkább hagyjuk. Na az az, ami kurvára nem érték.
wolves84lb 2015.06.02. 07:27:46
A CV-det megismerhetnénk, biztos sokkal nevesebb cégek alkalmaztak, mint BL-t :)) Ugye? :))
wolves84lb 2015.06.02. 07:30:33
"Hogy haladunk?
Felminősítés előtt?
Sok negyedéve stabil besorolással?
Mindezt politikai ellenszélben? (más országot már rég felminősítettek volna)"
Mármint azoknál a minősítő cégeknél, amiknek a véleménye fabatkát sem ér - már amikor épp leminősítenek. Róluk beszélsz, fideszeském? A köpönyegforgatás nálatok alapvető sport? :)
Politikai ellenszél? Ugyan, hol? És miben realizálódott mindez a nagy ellenszél - szerinted? Na, mesélj...és linkeld a forrásaidat pls.
wolves84lb 2015.06.02. 07:32:37
Ha meg elolvastad, minek játszod az eszed? Kötelező? Ettől most okosabbnak érzed magad? Ez volt egy amolyan frappáns lezárása a vitának, fideszeském? :)
Netuddki. 2015.06.02. 08:30:37
Ja, és a fizetés se emelkedett közben...
2015.06.02. 08:33:48
" Akkor mi a faszé cikkeznek napi szinten orbánról odakinn? "
Ha megállsz valahol a belvárosban és nyilvánosan összeszarod magadat rólad is fognak cikkezni.
Vajon a tekintélyed nőni fog? :)
2015.06.02. 08:45:04
1.
Mint ahogy nem az MSZP (Gyurcsány) vitte az országot 80%-os hiányba, hanem a világgazdasági válság.
2. Mivel minden pontra írnod kellett valamit, erre is írtál, de hogy miért és minek és mit, azt magyarázd már el!
3. Na ez gyönyörű! Gondolom Orbán kijelentésére, amire a Bokros reagált ugyanúgy leírod ezt!
"csak így és semmi bizonyíték Miniszterelnök Úr?"
4. Nem releváns kérdések!
5. "A szöveg valóban félreérthető, de érdekes módon mindenki helyesen értette, BL-on kívül.."
Nocsak! Te belelátsz az emberek fejébe? Majd ezután bizonyíték nélküli értelmetlen számhalmaz Töki? :))
"Az a bizonyos több ezer eset. Vagy száz? Vagy tíz?"
És még folytathatnám, de nincs kedvem. Leülhetsz, mert elégtelen! :p
2015.06.02. 08:47:27
Még valamit!
"Demagóg, megalapozatlan, ráadásul nem is összefüggő állítások. Szép! :) "
A tied legalább idióta, értelmetlen, szakmaiatlan és teljesen felejthető reakció!
De a legszebb a "nem is összefüggő állítások" rész. Ugyan mondj már rá egy példát pls!
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.06.02. 09:27:32
Ezt hagyjuk. A megválasztott képviselőt nem lehet visszahívni. Eleve abszurd, hogy az akarná visszahívni, aki nem választotta meg.
jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.06.02. 09:41:23
ÉRtem, én vagyok a fideszes, orbánhívő. Ahamm... :)
Hát védjétek a bajszos Mágust! Imádjátok és csápoljatok neki!!!! :) Ő köztetek a vezérürü? ;)
2015.06.02. 10:29:34
Nem hiszem, hogy érted, mert akkor nem írnál ilyen hülyeséget.
Senki sem védi Bokrost.
Lehet kritikával illetni amiket írt, de abban nagy összességében igaza van, hogy a 15 sikerpont az nem igazán van úgy, ahogy azt az ME kifejtette.
Hogy egy egyszerű példát adjak a legelső pontot nézzük:
Az infláció egy gazdasági mutató. Van egy viszonylag egészségesnek nevezhető tartománya, ez sok tényezőtől függ. Az alatt vagy felett már problémákat jelez a gazdaságban.
Az infláció értékét sikerként elkönyvelni önmagában hülyeség. Max annyit állítasz vele, mintha azt mondnád valakiről, hogy nem lázas.
De itt nagyobb baj, hogy nincs olyan ortodox közgazdász, aki azt mondja, hogy a 0% infláció jó lenne.
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2015.06.02. 11:21:30
n3spr3ss0 2015.06.02. 11:27:31
n3spr3ss0 2015.06.02. 11:29:37
Occam beretvája 2015.06.02. 12:35:53
Bár itt a túlvilágon sem könnyű mert itt meg Kunos Péter a zártatalanulelítélt bankár adja az élelmiszerjegyet uzsora kamatra. :-)
Pipas 2015.06.02. 12:47:35
2006-ban az éves államháztartási hiány 9,5% volt, azaz a GDP 9,5%-ával többet költöttek mint a bevételük volt. Mivel ekkor még nem volt világgazdasági hiány, ez a kijelentésed hamisnak minősült. :)
2015.06.02. 12:54:08
Töki!
Ez egy reakció volt arra, amit ő írt, hogy mi következik a logikájából!
Mellesleg gratula, hogy 1 év adatát sikerült ideböknöd öregem.
Gondolom 2012-ben nem volt válság és a recesszió + a hiány eladósította az országot egy év alatt, ugye?
Pipas 2015.06.02. 13:05:19
Ha teszel egy kijelentést amit nem tartasz igaznak, akkor érdemes jelezni valahogy.
"Mellesleg gratula, hogy 1 év adatát sikerült ideböknöd öregem."
Nyolc év alatt ebben az évben volt a legnagyobb a hiány. Azért ezt az évet írtam, ha a többi évre is kíváncsi vagy nézz utána magad.
"Gondolom 2012-ben nem volt válság és a recesszió + a hiány eladósította az országot egy év alatt, ugye?"
Ezt nem lehet érteni.
eßemfaßom meg áll 2015.06.02. 13:59:14
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.06.02. 14:11:18
muhahhhaaahhaaa
2015.06.02. 14:12:18
Töki!
Úgy tűnik, hogy akinek írtam az megértette, mert nem kifogásolta.
Innentől minek is szólsz bele?
De, ha már beleszólsz. Aszongya azt nem lehet érteni. Muhahaha! Játsszuk keményebben "szakértő" barátom.
Én ott fent a 80%-kal triviálisan a GDP arányos eladósodottságra utaltam. Az pedig nem az általad felhozott állam háztartási hiányt jelenti (sőt nem is annak valamiféle kumulációja), szóval alma körtével nyitottál, és ha bármit is akarsz, akkor most fuss neki még egyszer az elejétől.
Alick 2015.06.02. 14:26:50
Mondjuk a teljes KKV szektor, bár eléggé leharcoltak, mégis ők a legnagyobb foglalkoztatók.
"Ami meg épül az országban,az 97%-ban uniós pénzből van"
Ennek jó része egyszeri patyomkin-project, amelyek egy részét lenyúlták az aktuális oligarchiák. Sajnos pont a felzárkóztatás célját nem éri el.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.06.03. 07:10:32
1. Magasabb infláció.
2. Kisebb nyugdíjak
3. Több, munkát terhelő adó
4. Magasabb rezsi
5. Több segély a cigányoknak
6. Kisebb adó a multiknak
7. Több jogot a bankoknak
8. Kisebb fejlődés
9. Kevesebb munka
10. Több homoszexuális
...
Tuti sikerrecept. 2018-ban megmutathatjátok elvtársak! Megint!
Sok sikert! **